onsdag 13 april 2011

Sämsta tänkbara förutsättningar med mulet och duggregn och ett siktdjup på tre-fyra decimeter men ett fiskesug som inte gick att stoppa så körde vi ett par timmar (mr.hanky var också med). Hade inte ett pet på grejorna och kallt som fan var det också då jag glömde att dra på mig understället i ivern att komma iväg fort efter jobbet. Mr.hanky kammade noll han med och när vi gav oss mätte han bottentempen på 7 meter till fyra grader så någon överdriven värme är det ju inte ännu.
Får passa på att lägga ut lite fler bilder på "bra att ha grejer" istället. Dagens två bilder får bli..

Favoritagnet att skära strimlor av. Har provat det mesta men jag har inte hittat något bättre agn som inte är färskt. Dom är så pass bra att jag väljer dom framför färsk strömmingsfilé som jag tycker är alldeles för sladdriga. Filéerna ligger vacumförpackade och är inte vikta så det går att få riktigt snygga och långa strimlor som håller förvånansvärt bra, kan jag varmt rekommendera.
Markörer är också något som är riktigt bra att ha med sig ut. Har gjort att vi har lyckats få fler än en per tur några gånger då piggvararna har legat på samma fläck och det inte är lätt att träffa precis samma fläck igen utan dom. Är även bra att ha med för att märka ut djupkurvor och dumma saker som man fastnar i på botten. Det var allt för idag, nya tag till helgen. Peanut Power!

2 kommentarer:

  1. Fint med bra info om ert piggvarsfiske. Uppskattas! Vi hade tänkt testa i området under påskveckan.

    Anders, Navia

    SvaraRadera
  2. Gött å höra att det är fler som kommer upp och testar. Det är lite av tanken med att lägga ut lite tipps och rapporter att fler skall komma upp och testa. Finns så otroligt många heta ställen att vi i Team Peanuts aldrig hinner testa alla.

    SvaraRadera