fredag 1 april 2011

Hemma för lunchpaus.

Blev en mager stackare på 42cm som fick simma tillbaka för tillväxt. Näst intill spegelblankt vatten hela förmiddagen gjorde att vi såg en del vak och fisken gick väldigt grunt.

Alltid trevligt med premiär men nu ska jag även få gnälla av mig lite. När vi kom stod en kille i vadarbyxor och spinnspö och fiskade en bit bort, när han kom närmare oss höll han lagom avstånd och vi kunde alla fiska på den fisk som visade sig inne i en grund vik. Allt var frid och fröjd, han fick tre öringar var av en godkänd som han tog med sig hem och vi som stod på land missade ett par stycken. När han ger sig och kommit upp på land möter han två fiskare som precis har kommit (jag ska inte säga vart dom kom ifrån mer än att dom var från grannkomun och jag har stött på dessa herrrar förut). Han förklarar att fisken går grunt och dom ser även vart vi sår och kastar. Dom går ut i vadarbyxor och går rätt emot fisken. Jag tänker att dom säkert har flugspön och inte kastar så långt men då dänger dom iväg var sitt drag var på den en kastar över min lina och trasslar in sig och den andra vadar rätt över området där fisken har visat sig. Då blir man måttligt imponerad. Som tur är fortsätter dom bort en bit så jag slapp dom, men en stackars flugfiskare som står och fiskar får båda dessa herrar runt sig. En på insidan och en på utsidan. Förbannade jävla kronmongon till jubelidioter!!!
Och nu när jag ändå är i farten och gnäller kan flydressing få sig en känga också.
Var inne på snäjk i lördags på mässan och reklamerade ena flytkudden till ringen och det var inga som helst problem. Blir lovad av killen på flydressing att han skulle göra allt han kunde för att skicka en så fort han kunde så att jag skulle få den innan helgen. Då dom inte ringde igår så slår jag snäjk en signal på morgonen idag och undrar om dom har glömt att ringa eller om den inte har kommit. Den hade inte kommit och jag ber dom ringa och kolla vilket dom gör och då visar det sig att den inte ens är skickad än. Så mycket var det löftet värt och man blir måttligt imponerad. Piggvarsfisket får lov att vänta en vecka pga denna underbara service.
Nu får det bli en eftermiddagstur och se om man kan lura någon mer öring. Peanut Power!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar