fredag 8 april 2011

Båtfix och uppladdning!

Åkte direkt från jobbet upp till båten och idag var det plastning på schemat. Har kommit fram till att jag har valt helt fel yrke. Båtbyggare måste vara det bästa jobb man kan ha. Dels luktar hur gött som helst och så får man ju en gratis förfest varje gång.
Draken är iväg på spa denna helgen så jag visste att det inte stod vare sig grogg eller jansson på bordet när jag kom hem. Hungrig som en varg var jag och tankarna gick mot pizza men det blev en sväng in på Coop och handla lite för morgondagen och då hitta jag en riktigt höjdare i frysdisken.
Medans jag fick bränt på denna läckerhet åkte det i sann storfanstil ner ett hörn på en falukorvsring, självklart skuren med jaktkniven rätt mot bröstet. Nu är koman fullständig och jag sitter i soffan och kollar på Så ska det låta och  njuter av en pilsner.
Imorgon blir det flugfiske efter gädda i flytringen med mr.hanky. Captain Morgan och B2 ska också ut (i båt) och om vinden inte är för jävlig emot oss så ser förutsättningarna bra ut. B1 tjuvstartade som vanligt säsongen en dag innan oss andra och hade riktigt bra fiske när han väl fick ankaret att sitta i det blåsiga vädret. Han fick bl.a klämt en riktigt fin 101:centimetare på 8,6kg så imorgon ska vi försöka slå detta så att ordningen blir återställd i den interna predatortävlingen.
Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar