söndag 3 april 2011

Blev en riktigt lyckad eftermiddagstur. Det blev totlt fem havsöringar med tre under måttet och två riktigt skapliga. Det var kallt som f_n med endast några plusgrader och snålblåst. Riktigt grumligt i vattnet var det också vilket var till min fördel idag då jag inte hade några vadare på mig. Fiskarna gick riktigt grunt och dom två första (som var för små) stog på bara 2-3dm djup. Samtliga fiskar stog på ställen där det normalt hade räckt med gummistövlar men det var rejält högt vatten idag så kanske en meter som djupast.
Behöll båda dom godkända fiskarna och den längre av dom var helt tom i magen medans den andra hade som ni ser på bilden en hel del i magsäcken. Dom passar väl på att gå in på det grunda och jaga när det var så pass grumligt som det var idag. Kul var det och nu har jag väl fyllt kvoten av öringar för i år om jag nu inte får någon fin på piggvarsfisket framöver. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar