onsdag 2 juni 2010

Piggvar i flytring!!!



Årets första första försök på piggvar och även första någonsin i flytring blev en succé. Fisket idag fick bli i byfjorden och platsvalet visade sig vara helt rätt. Mr.hanky började med att tappa en fin plattfisk och fick strax efter en skrubba. Efter ett mindre platsbyte så får han på en ny fisk och denna gången var det av rätt sort och han kan inkassera sitt första pb för året med en piggvar på 800g, grattis! Själv hade jag inte haft ett pet på grejorna men efter fotografering så missar jag ett misstänkt varnapp. Upp med grejorna och byter agn och efter 20 meters drift så får även jag en piggvar på 675g och dagen är räddad. Får även en skrubba i 5-6hg klassen efter en stund och så var det utjämnat. Det blir inga fler efter den och jag får erkänna mig besegrad då Mr.hanky fick dagens största. Flytet verkar hänga i och det är alltid lika roligt när man lyckas med dessa lite svårare arter. Våra fans B1&B2 drar över till gotland imorgon men dom är välkomna att boka in en lektion i varfiske när dom kommer hem. Får nog även försöka bearbeta Mr.Hanky lite i helgen så att han också blir en av medlemmarna i Team Peanuts framöver. Nu får det vara bra för idag. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar