söndag 6 juni 2010

Åter igen en lyckad satsning.




Den översta bilden säger väl det mesta, 6180g och 89cm lång. Fisket började skapligt igår med några fina abborrar mellan 5-8 hg och en gös i matstorlek som fick bli lunch/middag. Vertikalfisket gav inte något mer så vi åkte in till land för upptackling och middag. Middag blev det och jäklarns va gött det blev. Abborre och gösfilé i folie med färskpotatis med rödlök i några andra foliepaket, smakade hur gött som helst. Vi fick även lagt ut våra bottenmetor och Mr.hanky fick ganska omgående 2 fina gösar på runt 3 kg och vi fick även metat upp bra med betesfisk så vi var bra med för ett långt och bra kvälls/nattpass. Vid 8 får jag på en bra fisk som bara går i sidled med någon liten knyck då och då. Väl inne vid land så får vi se att det är en gös och en stor sådan. Mr Hanky har som tur är tagit med karphåven och landningen blir helt problemfri och mitt nya pb på gös är landat. Efter vägning, mätning och fotografering så får fisken simma tillbaka och det känns alltid lika bra när man ser en stor fisk simma iväg helt obehindrat. Sen händer det inte mycket vettigt på resten av kvällen/natten så när som på en gös på runt 2kg för Bin Bladen men vad gör väl det med en sån fin fisk. Idag fick vi kört lite vertikal igen och jag får min första vertikalgös på 2,6kg och även en liten på 6-7hg. Sammanfattningsvis så var fisket trögt men vi var alla (och framförallt jag) väldigt nöjda.
Får inte heller glömma att efter hårda förhandlingar under hela gårdagen så har jag lyckats lura in Mr.hanky i Team Peanuts som fullvärdig medlem och det är riktigt roligt. (och ja, han skrev på papprena innan jag krossade B1&B2 PB gös)
Nu blir det till att ta en kylande dusch då det svider mer än lovligt på ryggen efter en heldag utan tröja. Får se vad det blir för fiske i veckan, kan nog kanske bli ett försök på Piggvar igen. Peanut Power!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar