fredag 11 juni 2010

Inga brunnslock idag.

Idag blev det inga piggvarar men det ska ju hända någon gång det med(förmodligen alldeles för många). Förhållandena var näst intill tvärt emot sist gång med lite ström inåt och näst intill vindstilla och duggregn blandat med störtskurar. Mr.hanky backade då han tittade ut och såg regnet och hans fiskejacka har sett sina bättre dagar och läckte som ett såll under gårdagens göspass. Samma är det med min vadarjacka men idag fick den riktiga regnjackan följa med och Grundéns kan man alltid lita på och tur var väl det då tröjan var det enda som var torrt när jag kom hem då även mina andningsvadare läckte i högerfoten precis som mina neopren gjorde sist. Ända skillnaden var att i andningsvadarna pissade det in men som tur är var det nog runt 20 grader i vattnet så det fick gå ändå. Någon kontakt med piggvar hade jag inte alls idag och det enda som fick syna flyringen var en sandskädda på ca 3hg. Någon bild blev det inte heller på den då det precis just då vräkte ner så det fick bli en bild på "ekipaget" istället. Imorgon blir det vilodag med lite pilsner och LSK-Brage om inte planen har regnat bort men på söndag kan det nog bli ett nytt försök. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar