måndag 7 november 2011

Varning till svärmor, det kommer bilder på döda djur i detta inlägg.

Söndagen började 07:45 hemma hos bin bladen på hans gårdsplan där vi stod och kollade på fem rådjur som stod ute på gärdet. Fick släppt lös robbans mördarmaskin Tyson och drevet var i full gång. Som vanligt sket det sig och en timme senare släppte han och kom tillbaka. Släppte på honom i en annan dunge och där fullkomligt sprutade det ut rådjur, tror robban hann och räkna till nio. Drevdjuret går förbi robban efter en stund och visar sig vara en get så den fick springa förbi med livet i behåll. Tyvärr gjorde åsynen av robban  att den valde att springa bort till grannkommunen med Tyson i hasorna och vi satt med endast en mindre het mördarmaskin i form av storbondens ej injagade fyraårsdrever a.k.a kelgris/knähund/soffpotatis. Åkte i alla fall bort till markerna kring storbondens hus där hunden åtminstone hittade och helt otroligt så får han faktiskt upp ett rådjur i markerna där han kan orientera sig.
Under normala omständigheter brukar jag inte vara snabb med att skjuta efter korta drev men när denna kommer springandes rätt i knät på mig efter bara någon minut och har en ganska värdelös jakthund efter sig så kunde jag inte hålla mig.
Fick blåst ur damm och gravrost ur gamla Bettan och en jävligt grann sextaggare fick stryka på foten.
Efter den blev det inga mer vettiga drev och efter avpälsning blev det till att köra hem och snabbt som tusan svida om för att åka hem till casa del Captain Morgan för att äta stormiddag med hela teamet, drakar samt team gurka.
Passande nog bjöds det på rådjurstek och maten smakade så bra att jag nästan skulle kunna tro att jag hade skjutit den själv. Det hade jag ju självklart och kaptenens drake hade gjort ett underbart jobb med tillagningen av maten och samtliga åt så det stod härliga till. En mycket trevlig avslutning på en väldigt lyckad söndag och nu laddar jag om inför lördagens studiebesök i Halmstad och grisjakt hos Funken. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar