lördag 5 november 2011

Kom ner till sjön och skulle precis lägga i båten när det dyker upp en båt till och inom tio minuter stod det tre båtar på parkeringen utöver min. Det var delar ur stenungsundsmaffian och lite andra gangsters från grannkomunen skulle ha en intern uppgörelse i gäddfiske. Helt perfekt för min del då det skulle öka chanserna för att hitta lite nya hotspots.
Körde på dom ställena jag trodde på med wobbler och körde helt oblyat då två av dom andra båtarna var utrustade djupriggar och tänkte se om det gjorde någon skillnad. Efter fyra timmar hade jag bara fått två fiskar, tappat en och ingen av dom var värda att väga, samtliga tog över 12-14 meters djup.


 Åkte bort till dom andra som hade paus med lite korvgrillning och tänkte kolla hur det hade gått för dom. Visade sig att jag hade hållit jämna steg med alla dom andra då dom bara hade landat två gäddor och det kändes gött då jag tyckte mig fiska av de ställen som kände heta riktigt ordentligt. Vet inte hur det gick för dom andra de sista två timmarna då jag drog innan dom hade kommit iland men jag fick då inget mer och drog hem till soffan och middag med draken.
Riktig trögt fiske men en go dag och paravanerna funkade fint även till wobbler.
Imorgon är det fullspäckat schema med rådjursjakt hos bin bladen på förmiddagen och stormiddag hos Captain Morgan på eftermiddagen. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar