lördag 21 augusti 2010

Ytterligare en Norgevecka

Så har man varit uppe och jobbat ännu en vecka i Norge, denna gången söder om Ålesund.
Denna veckan blev det 74 timmar på fem dagar.
Tyvärr verkar det inte bli någon fortsättning då jag av någon konstig anledning fick min lovade tjänstledighet indragen men man får nöja sig med dessa två veckorna, blev riktigt goa extrapengar som man kan spendera på diverse olika fiskeprylar och resor.
Fick tagit lite bilder på denna turen och några av dom blev riktigt skapliga. Passerade nog ett tiotal fina laxälvar och jäklar vad det sög i fisketarmen. Det var nästan ingen som fiskade och när vi frågade en lokal snubbe varför sa han att det var ganska dyrt att fiska, fanns inga fasta dagspriser i just den älven men ett årskort på bästa sträckan kostade 500 000 NOK. Var precis över min budget ;-)
Nu blir det Grekland en vecka så fisket får vänta ytterligare ett tag men jag har lovat Magnus och Thomas att jag skall åka med på Kinnarpsfestivalen så man får ladda batterierna till det.
Nu blir det till att åka och handla ett "Team Peanuts survivour-kit" till Captain Morgan som precis har fyllt 30 och skall ha kalas ikväll. Peanut Power!


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar