tisdag 31 augusti 2010

Så var man hemma i Sverige igen.


Efter en vecka på Parga i Grekland och kommit hem kl. 03:00 så fick det bli till att starta dagen med en rejäl sovmorgon och sedan kolla av om det var någon som var sugen på ett eftermiddagspass då fiskesuget var enormt. Snackade med mr.hanky som redan hade planerat en gös-tur med B1 och jag var helt inställd på Piggvar så det fick bli ett solopass idag. Skulle bara köra ut draken till TorpKöpcentrum och kolla av hur det såg ut på jaktmarkerna som jag ändå skulle köra förbi på vägen. När jag åker förbi på motorvägen ser jag att det sitter ca 60-70 duvor på ledningarna och minst lika många på backen på grannmarken där dom hade tröskat och vipps så var fiskesuget som bortblåst. Ringde genast och kollade med Kalle som jag jagar med att det var ok att åka dit vilket det var (det har det varit varje gång jag har ringt men väluppfostrad som man är så ringer man ändå). Tur var väl det då jag även fick lånat maskeringsnät och bulvaner så nu har jag fått satt upp ett bra gömsle efter att ha kollat av läget och förhoppningsvis satt det på bästa stället. Fick även satt ut bulvanerna en liten stund och även om våran mark inte lockar duvorna riktigt lika mycket som nytröskad säd så kom en flygandes efter en stund och så var årets första duva nermejad. Alltid gött med en träff på första försöket vilket förmodligen var ren bonnröta då hållet var en aningens för långt men det jämnade ut sig när jag på 15 meter missar en straffspark men så kan det vara ibland. Fick mejat ner en till innan jag gav mig och på grannens mark gick det en hel hög med förmodligen stendöva kanadagäss som inte brydde sig om mina bankanden när jag byggde gömslet eller när jag skjöt, men dom ska få smaka bly imorgon då jaktgrannen skulle låna mitt gömsle och ge dom vad dom tål. Imorgon börjar kneget igen men det kan nog bli en liten fiskesväng efter jobbet om jag hinner. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar