fredag 7 oktober 2011

Fredagsmys!

Hade tagit ledigt idag för att jaga rådjur men morgonjakt var bara att glömma då det blåste och regnade som bara fan. Fick bli en slappmorgon och en lunch med draken för att sedan möta upp jägmästarn uppe på den enorma jaktmarken uppe i dalsland för att kolla statusen på ett av jakttornen som vi inte hunnit kolla innan. Tog självklart med mig 6,5:an och eftersom vädret var betydligt bättre så satt jag kvar på eftermiddagen då draken skulle på after work och chansen på råbock hemma i soffan är minimal. Såg inte ett rådjur på hela eftermiddagen och precis när jag reser mig för att bryta får jag syn på en räv som kommer rätt emot mig. Får upp bössan precis lagom till att få se rävjäveln gå in i högt gräs och ser bara svansen sticka upp som en vimpel på en radiobil. Ser hur den går mot en stubbe och han går och hoppar runt stubben säkert 150 varv innan han gör missen att hoppa upp på den.
6,5:an är ju i praktiken målsökande och han kom aldrig av stubben.
Som sagt, det finns fredagsmys och så finns det FREDAGSMYS! Imorgon blir det jakt med jägmästarn och hans mördarmaskiner, får se om dom kan lura några villebråd i pass. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar