tisdag 19 juli 2011

Hela teamet drog till vänern igår för ett litet mästerskap i gäddfiske. Vi hade även stoppat med lite abborrgrejer för att se om det gick att få några matfiskar med sig hem. Gäddan var inte i stöten och vi fick landat fem och hade kontakt med några till. Jag gick segrande med de två största,vilka inte var speciellt stora (strax under fem kg) och tog även hem dagens seger i att slänga bort jerkbaits då tre stycken gick åt under dagen. Kanske kan vara dags att byta lina kanske??
Mr.hanky fick lurat två abborrar på eftermiddagen var av en var på halvkilot men det verkar vara svårt att hitta större mängder nära land, eller så letar vi på helt fel ställen.
Har fått konstatera att det är dags att byta mobil då Tre har tagit bort sin mailfunktion och min gamla härk till mobil inte vill skicka bilder till bloggen på något annat sätt, men jag får klara mig ett tag då mr.hanky tipsade om en vattentät modell som kommer ut i höst.
Idag fick det bli sovmorgon och lite svampplockning men imorgon drar jag och mr.hanky ut på havet för att jaga slätvar så ni får hålla koll på hans blogg om det händer något.
Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar