onsdag 3 mars 2010

Kanondag på isen.




Blev en riktigt skön dag på isen idag. Snön hade sjunkit ihop och frusit så det gick alldeles utmärkt att gå uppe på. Jakten på den stora abborren började med att jag hade glömt löjorna till ismetorna hemma på diskbänken men redan i ett av dom första hålen fick jag några riktiga glin stor som lillfingern så dom fick bli agn istället. Nappade gjorde det allt lite var stans i viken som vi brukar jaga dom stora i men idag blev det inga större alls. Vissa dagar känns det surt men med det underbara vädret som var idag gjorde det inte lika mycket. Jackan fick man hänga av sig omgående och inte behövdes den på hela dagen. När jag gick hem så var det stora spår precis vid bilen och dom var inte där när jag kom så förmodligen har en varg strukit förbi där under dagen. Spåren försvann in i skogen och jag kunde inte se spår av någon människa heller så det var helt klart misstänkta vargspår. Känns gött att dom fortfarande håller sig på rätt sida motorvägen, hehe. Nu får det vara färdigbloggat för idag, nya tag på lördag. Peanut Power!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar