söndag 7 mars 2010

Äntligen!


Efter gårdagens brutaldåliga tur efter abborre på Hällungen med Captain Morgan så var fiskesuget inte så stort men jag tog fram några sillar ur frysen ändå. Vaknade imorse av att draken hade varit uppe och sett på vasaloppsstarten och bakat bröd så det började fint. Tittade ut och såg att det var -10 och dimma så var det fiskesuget som bortblåst. Sillarna åkte in i frysen igen men framåt halv 11 lättade dimman och fiskesuget kom tillbaks lika fort som det hade försvunnit. Ut med sillarna igen och åkte ner till Hällungen för att prova en djupbrant som vi hittade igår och som kändes het. Självklart så var det slut på parkeringsplatser men jag fick ringt på hos en av infödingarna och så löste sig det. Kommer ut på isen och ser att det är upptaget på "min" plats av två angelfiskare. Gick bort och snackade med dom en stund och dom hade haft bra fiske på morgonen (dom hade börjat kl.6) men inget efter kl.10. Fick ju hur som helst ha fått i grejorna någonstans efter allt vel hela förmiddagen så jag provade några hundra meter ifrån dom och det visade sig ge resultat. Fick ut metorna och satte alla beten i frivattnet då angelfiskarna fiskade på botten utan att få något. Djupet varierade mellan 5 till 15 meter och lagom till att alla spöna var ute och man kunde torka svetten ur pannan så plingar det till på innersta spöt. Linan fullkomligt sprutar ut och när jag sätter mothugget så fortsätter fisken nästan i samma fart. 10 minuter senare landar jag mitt nya is-pb på gädda. 7450g.jävla gött efter alla sura sketpass i vinter. Fick tagit några snabba kort med hjälp av självutlösaren då jag fiskade själv idag innan den fick simma tillbaka. Hinner precis skicka iväg ett par mms till B1&B2 som båda hade draktjänst idag så suger det på en fisk på yttersta spöt, mycket spännande då det bara satt 3 meter under iskanten. Linan sprutar ut där med men efter mothugget så kommer den med utan några större invändningar, vikten var ungefär 3,5kg. Nu får det räcka med orbajsning för idag. Peanut Power

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar