tisdag 10 augusti 2010
Äntligen fiske igen!
Efter att ha provjobbat 106,5 timmar i Ålesund i Norge för ett eventuellt nytt jobb under första semsesterveckan så ska det äntligen bli lite riktig semester och hur kan man bäst börja den om inte med fiske. Jag och mr.hanky drar ut och provar på gäddfiske och förhoppningsvis också stor abborre som har blivigt något av en mardrömsart för mig då det är ett av de sämsta pb jag har försökt höja under flera år. Har inte så stora förhoppningar idag heller då det bara ska bli gött att komma ut och vara lite ledig för en gångs skull. Det blåser riktigt ordentligt så idag lär det nog bli lite svårfiskat men om man ska våga tro på väderprognosen så ska det lugna sig lite under eftermiddagen så man får väl hoppas på det bästa, kanske slipper man regnet åtminstone. Återkommer med en rapport ikväll. Peanut Power!
tisdag 27 juli 2010
Äntligen fiske igen.
Efter 12 långa dagar utan fiske får det bli ett nytt försök på piggvar ikväll. Har inte hunnit med ett enda pass den sista tiden då det har varit mycket annat som har kommit ivägen. Jobb och drakvård har varit dom största orsakerna men det är tvunget det med. Fredagens konsert på Ullevi när Pink spelade var hur grym som helst men nu är det fiske som gäller igen. Hoppas nu bara att vinden lägger sig lite tills ikväll så att man kommer ut med flytringarna, annars får det bli till att försöka ifrån land för fiskas ska det. Peanut Power!
torsdag 15 juli 2010
Nytt pass i flytringarna.

Det blev en ny tur i flytringarna igårkväll och nappa gjorde det. Mr.hanky drog det längast stråt idag och landade 2 piggvarar på 5 och 6 hg. Själv fick jag ingen var men en hel hög med sandskäddor. Det var väl straffet för att vi försökte lite djupare, nappade i stort sett hela kvällen. Frågan är bara vart dom riktigt stor finns, ska försöka lura ut detta innan semestern i augusti så att man kan lägga lite längre dagspass och inte bara kvällspass. Peanut Power!onsdag 7 juli 2010
Piggvar och makrill.
måndag 5 juli 2010
Sen uppdatering från i fredags,
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)