måndag 5 juli 2010

Sen uppdatering från i fredags,

Fisket i fredags gick väl inte riktigt som planerat. Vädret var kanon och vi plockade fram prylarna och tacklade spöna. Mr.hanky var snabbt ute medans jag tog det lite lugnare och knöt ett extra tackel och packade ner dom sista grejerna och skulle sjösätta ringen när jag märker att det fattas luft i ena tuben. Pumpade upp den en gång till och hör ett litet pysljud vid ventilen och tänker självklart att den inte är riktigt stäng men så var självfallet inte fallet. Ett litet hål precis brevid ventilen och självklart låg lagningskitet hemma i källaren. Rotar igenom bilen och hittar efter en stund en rulle eltejp som jag lyckas täta skapligt med efter några försök. Under hela tiden har mr.hanky fiskat utan ett pet på grejorna. Kommer ut och får några små pillnapp direkt och när jag ska kolla agnet sitter det en glupsk smörbult i änden som försökt svälja en strimla som är dubbelt så stor som sig själv. Detta visar sig bli den enda fisken för kvällen men både havsöringar och multar visade sig med vak, hopp och stora plogvågor runt ringarna hela senkvällen/natten men inga plattfiskar. Idag har det blivit reparation av ringen så nu hoppas jag att det håller imorgon för då får det bli fiske om vinden lugnar sig lite. Har redan packat ner reparationskitet och ska även smyga med en rulle silvertejp för säkerhets skull. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar