onsdag 7 juli 2010

Piggvar och makrill.

Fisket idag var ganska segt till en början då det blåste lite väl mycket för flytringsfiske men efter några timmar lugnade det sig lite men ingen piggvar var på humör. Det började vaka småsill nästan överallt och rätt var det var så låg vi mitt i en makrilljakt. Mr.hanky hann att landa tre och jag själv lyckades i ett karatekast skicka upp grejerna på land så innan jag fått i grejorna så var det nästan över. När jag väl fick i grejerna igen fick jag på en fin makrill på 6-7 hg som jag drillade in till flytringen men när jag skulle landa den kunde jag inte bestämma mig för om jag skulle använda håven eller inte och då går detsom det brukar, åt helvete. Inget att göra åt det och så fick man återgå till piggvarsjagandet igen. Dröjde inte så länge innan jag fick ett vettigt napp och strax där efter var dagens första och enda piggvar landad. Inget brunnslock idag heller då den bara vägde 520g men man får vara nöjd med det lilla. Efter fotografering fick den simma tillbaka för tillväxt så får man väl hoppas på ett återseende om några år. Flytringen läckte även idag men inte mer än att jag kunde fylla på luft ett par gånger under fisket. Får väl försöka hitta ett vettigare lagningskit än skiten som följde med ringen för det var inte mycket att hänga i granen. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar