tisdag 27 juli 2010

Dagens försök skulle läggas på ett av makrillhaken i havstensfjorden där vi vet att det har landats några piggvarar dom sista åren. Blåste gjorde det men vi försökte ändå och ut kom vi, men att försöka fiska vettigt i vågorna gick inge vidare. Vi kryssade runt bland makrillfiskarnas båtar men gav upp efter ett par timmar och började söka oss mot lugnare vatten och det enda som jag lyckades kroka där var en näbbgädda. Vi hade en hel del smånapp under kvällen men inget som verkade vara någon piggvar. Ställe vi flyttade oss till för att kunna fiska över huvud taget kändes inte speciellt hett och ännu sämre kändes det när jag hörde något fnysa bakom mig och får se en säl ligga och glo på mig på 15 meters håll, då kliade det inte lite i avtryckarfingret kan jag lova. Inget vidare fiske idag men det är väl bara att bita ihop och försöka igen. (då med gamla bettan på ryggen för säkerhets skull) Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar