måndag 28 februari 2011

GT-Feber var en underdrift.

Kann bara sæga en sak, ska man fiska GT så ska man åka till Kenya. I førrgår fick Håkan en GT på popper på 26,8kg, B2 en på 37kg (ge och ta två kilo) och jag sjælv fick ett monster på mellan 45-50kg. Håkans fick vi ta upp medans B2:s gick tillbaka efter mætning. Samtliga fångade på popper. Min fick vi aldrig in i båten då leadern gick av nær den låg bredvid båten men enligt bigfish-regler ræknas den som fångad nær våran "shipmate" håller i leadern och det var det aldrig något tvivel om då jag fick sett detta monster ligga længs med relingen innan han fick friheten åter. Vi kør hullingløst så det kænns vældigt bra att fiskarna klarar sig fint æven om det hænger en popper i mungipan. Igår var det vilodag så då fick det bli lite inomskærsfiske efter småfisk i alla former och færger, en mycket trevlig och vælbehøvlig vilodag. Idag har vi varit ute igen och idag fick æven mr.hanky nått sitt mål då han kom øver 20 kg på  GT på speedjigging och B2 fick två på popper dær en var 30+ plus (vikt kommer senare) och den andra var 20+. Håkan fick æven han en 20+ på popper och æven jag. Målet imorgon får bli att se till att mr.hanky får en 20+ på popper. Bilder och utførligare rapporter kommer nær jag kommer hem. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar