söndag 2 januari 2011

Skaplig start på det nya året.





Då har man fått kommit sig hem och landat i soffan efter en trevlig dag på havet med fint väder och skapligt fiske. Då målet för dagen var gylta så blev jag ganska nöjd när jag efter en liten stund fick lurat vad jag trodde var en liten berggylta, men som Patrik misstänkte var en skärsnultra så fick jag allt kollat lite närmare på bilderna när jag kom hem och så kunde jag konstatera att jag har släppt tillbaka ett PB ovägt. Surt men så kan det vara. Skit samma, vi fick lurat upp åtta olika arter och förutom dom på bilderna fick vi vitling och mr.hanky fick lurat upp några simpor och två berggyltor. Dom är vi 100% säkra på då den en vägde fina 1240g och den andra ca.7-8hg. Fick tyvärr inte tagit några bilder på den med min kamera då jag fick vara fotograf med mr.hankys nya systemkamera och bilderna blev riktigt bra så gå in och kolla på hans sida (om han nu har fått tummen ur och lagt upp dom)
En go fiskedag och nu ska det bara jobbas i två dagar (konferens/pilsner) så ska det sedan fiskas resten av veckan om vädret tillåter. Peanut Power!

1 kommentar:

  1. Gött med berggylta över kilot! Blir sugen på att åka upp igen nu.

    SvaraRadera