torsdag 13 januari 2011

Pysselkväll




Fick bli en sväng ut till biltema efter jobbet idag och inhandla material för tillverkning av nya ismetevippor. Visste att dom hade allt utom frigolitkulor till markörer, men att dom fanns i en hobbyaffär inne på Torp Köpcentrum på andra sidan vägen. Då Torp inte är ett av mina favoställen utan snarare tvärt om blev jag väldigt glad när jag inne på biltema går förbi sport och fritidsavdelningen och får syn på vad jag tror är små innebandybollar. Det visar sig vara övningsbollar till moderatbandy men efter att ha stått och fingrat på dom en stund så kommer jag fram till att dom kommer att funka minst lika bra som frigolitkulor och känner mig väldigt nöjd med att inte behöva in på köpcentrat. Har suttit hemma och pysslat vid köksbordet och tror att dom kommer att funka riktigt bra. Har nu målarverkstad i hallen och kollar på handboll på tv:n. Tur för mig att draken inte är hemma för det ligger prylar överallt och luktar fan efter färgen. Frågan är nu om man som en sann hantverkare skulle knäcka årets första öl till andra halvlek, får nog bli så. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar