söndag 30 maj 2010

Peanut Power!




För en gångs skull så gick fisket faktiskt bättre än jag hade tänkt mig. Captain Morgan och jag drog ut till Ellös och sjösatte båten på förmiddagen idag efter att ha passerat ungefär 250 nötter på cykel som tyckte att det var lämpligt att cykla Orust runt just när vi skulle ut. Ut kom vi och jag började självklart med att sätta tacklet i vraket i andra driften. Efter att det var gjort gick nog nästan allt som på räls hela dagen och mitt första seriösa försök på bleka tycker jag nog gick riktigt bra. Största blekan idag vägde 2120g och är kanske inget monster men pb för min del och vi fick båda fisk i nästan varje drift. Att det skulle vara bra fart på blekorna hade jag hört innan men att det skulle vara sådan fart i dom som det var hade jag aldrig trott. Med lite lätt värk i vänsterarmen åkte vi in efter ungefär tre timmar och käka lunch och rensade lite och efter det fick det bli lite pillemete inne bland kobbarna. Vi fick några småtorskar, simpor och sandskäddor som alla fick simma tillbaka för tillväxt. Försökte även lite halvhjärtat på makrill en stund innan vi gav oss men det blev det inga men ganska nöjda ändå måste jag säga. Nu blir det till att lura lite på vad nästa pass skall läggas, förmodligen blir det på onsdag. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar