torsdag 27 maj 2010

Bra sutarfiske idag.


Hade riktigt underhållande sutarfiske ikväll. Mr.hanky skulle också varit med men fick bilproblem vilket resulterade i att jag inte hade någon håv till mitt håvskaft men jag körde ändå. Mäskade upp på platsen och det tog bara en kvart så började det bubbla i bollarna. Fick en på ca 2,5 och kommer på när jag skall ta fram vågen att jag lånade ut den till Captain Morgan i förrgår och inte stoppat ner den andra i väskan. Fick fyra till i 2kilos klassen och tappade två under 2,5 timmars fiske och det bubblade konstant på mäskplatsen. Fick slänga ut det sista mäsket reda efter 1,5 timme så när sutarna hade gjort rent hus drog dom och jag gjorde det samma. Trevligt fiske och det var nästan så att man inte märkte av alla jävla knott som kröp omkring i ansiktet och i håret. Bilderna blev så där idag, försökte få en bra bild på alla sutarbubblor men det sket sig och utan vare sig håv eller kamerahjälp så fick det bli en nödbild på en sutare i vattenbrynet för att inte skada den mer än nödvändigt. Nu kallar draken på mig så det är väl bäst att lyda. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar