lördag 14 april 2012

Blev ännu ett försök på vararna idag. Hann fiska en och en halv timme i solsken och spegelblankt vatten innan regnmolnen hann ikapp. Såg inget och fick inget heller. Fiskade ungefär en timme i regnet innan jag bröt och körde hem till hamnen där högvattnet hade översvämmat hela hamnplan. Ibland kan hålla sig för skratt, fick bli en långfika hos lillebror i väntan på lågvatten. Fick allt upp båten och allt var frid och fröjd. Körde upp båten till morsan och precis när jag hade kört upp för sista backen möter jag ett fallande träd som landar några meter framför huven. Det visar sig vara månskensbonden som är i farten och leker skogshuggare utan att spärra av vägen eller ha en tanke på att det faktiskt kan komma bilar på en bilväg. Tror jag låter bli att komentera detta mer då detta är en anständig sida utan en massa fula ord ;-) 
Får se hur vädret är imorgon innan jag bestämmer mig men förmodligen blir det sovmorgon och allmän drakvård resten av dagen. Peanut power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar