måndag 2 april 2012

Blåsigt värre!

Blåsigt var bara förnamnet och det ihop med med en temp runt nollan gjorde att det inte direkt var någon trängsel på sjön idag. Lillebror fick förrhinder så jag drog ut själv efter en snabb överläggning med mig själv på morgonen. Gäddorna var på hugget på förmiddagen och jag fick ganska snabbt landat ett par femkilos och tappade ett par små snipor. Riktigt nöjd med första ankringen forsatte jag mot nya plaser och gäddorna fanns där med men var på något knepigt humör idag då jag säkert hade 12-15 fisk med helt in till båten utan att få dom att ta. Spelade ingen roll vilka beten eller färger som satt på, hugga ville dom inte. Nu hade jag nog inga fiskar i pb-storlek efter men jävligt frustrerande ändå. Fick till slut lurat en tredje fisk på eftermiddagen, också den i femkilosklassen så inga monster idag. Hoppas att vädret stämmer för morgondagen för då blir det varfiske för hela slanten. Peanut power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar