lördag 17 mars 2012

Så var första målet avklarat!

Gristråkigt väder hindrar ju inte riktiga män från att dra ut på fiske så medans gurkorna låg hemma under täcket och samlade pluspoäng imorse så var jag och mr.hanky på väg ut för att jaga storgäddor. Trögt fiske var att vänta så när första snipan högg efter en stund steg humöret ganska fort. Ett par kontakter senare så kändes det nästan som att det skulle bli skapligt fiske för att sedan inte känna ett pill. Efter att ha betat av ett par lokaler så parkerar vi drak-båten och börjar kasta. Efter några kast inbillar jag mig att jag känner ett litet pill på jiggen och gör ett längre spinnstopp och efter två vevtag kommer dagens hugg. Får upp fisken i ytan direkt och ser att den är lång men vågar inte riktigt hoppps att den är i PB-storlek. Får in fisken till båten på en gång men sen kör den runt och under båten en jävla massa gånger innan mr.hanky kan håva den. Satte riktigt hård press på fisken men är riktigt förvånad att den orkade med att kämpa som den gjorde i det kalla vattnet. Väl i båten konstaterar vi att tian är spräckt och efter vägning kan vi även konstatera att mitt nya pb landar på fina 10,6kg fördelat på 116cm.


Så har team peanuts lagt ribban gentemot gurkorna så nu är det upp till bevis om dom mäktar med pressen eller inte. Första målet för året är uppnått och nu ser jag fram emot resten av våren. Peanut Power!





5 kommentarer:

  1. Grattis till nytt pb! Som jag brukar säga - hemma i soffan får man ingen fisk!

    Ses vi på PNC i år?

    /Mackan

    SvaraRadera
  2. Grymt! stort grattis!


    /Marran

    SvaraRadera
  3. Tack ska ni ha allihop, gör ett nytt frest redan idag för att slå det.

    Mackan: PNC hinns med och planer och träningsläger planeras för fullt för att försvara pallplatsen från ifjol ;-)

    Peanut Power!

    SvaraRadera