måndag 26 mars 2012

Lördagens fiske!

Lördagens fiske blev en triumf för team peanuts. Vädret var väl kanske lite för fint och tempen var lite väl hög i vattnet så förväntningarna var inte jättestora från min sida. Morgonen började med att mr.hanky hade med en efterföljare helt in till båten som pep iväg rätt emot min jerk som den inte kunde motstå. En fisk i sjukilos klassen och B2 som hade fått äran att följa med låg genast i underläge. Trögt fiske över lag men helt klart var att B2 inte gjort sin jerk-träning under vintern då jag fick lurat upp fyra, mr.hanky två (med en sjukilos i topp) och B2 fick två små efter att ha gått över till att fiska med en  babyzalt.
Under förra veckan försökte han även med psykningar i form av uppklistrade lappar på min ytterdörr

men han borde nog lägga sin energi på jerk-träning istället med tanke på hur det gick i helgen. Vi behöver väl inte säga mer än 10,6kg, 9,4kg och 9,4kg som topp tre i gäddligan. Mr.hanky är så säker på att det redan är avgjort att han redan har börjat meta karp och det med framgång. Får väl se om det inte kan bli något gäddpass  till i veckan för min del men sen blir det all in på slätvararna när det gäller fulla fiskepass. Kan säkert bli något kvällspass på färna också då det skall in ett reg till bokföringen. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar