fredag 22 oktober 2010

Så var det helg igen och redan känner man pressen av att hinna med alldeles för mycket på alldeles för få timmar. Morgondagens aktiviteter är inte riktigt spikade än men helt klart blir det rådjursjakt på förmiddagen och beroende på hur dom små jaktmaskinerna (taxarna) sköter sig så kanske man hinner att klämma in ett par timmars piggvarsfiske på eftermiddagen. Vädret verkar ju helt klart lovande så man borde ju passa på med tanke på hur få pass man har gjort denna höst. Är det någon mer som skulle bli sugen på piggvarsfiske inom dom närmaste veckorna är dom välkomna att höra av sig då min vapendragare mr.hanky är nere bland svamprökande grodätare i Belgien och jobbar i några veckor till.
Söndagen vågar jag inte riktigt planera än då draken inte har kommit hem ifrån jobbet och förmodligen har synpunkter på men vi får väl se.
En liten parentes som inte har något som helst med jakt&fiske och andra viktiga saker var att jag på hemvägen idag blev omkörd av en vit S80 vilket inte var så konstigt kanske förutom att den hade en dragkrok målat helt i rosa, såg för jävla skojigt ut. Tyvärr så hann jag inte få fram mobilen och ta kort på den men genast slog mig tanken att mr.hankys bil har också dragkrok och han är i Belgien, hehe. Om man skulle ta och åka ut en snabb sväng och se om dom kanske har någon rosa hammarlack på biltema innan draken kommer hem. Peanut Power!

1 kommentar:

  1. Synd för dig bara att min dragkrok är avtagbar o ligger i säkert förvar i lägenheten :)
    Precis kommit hem efter några fina pub besök i stan men jobb imorrn sen blire till o försöka hitta sportfiskebutiken:)

    SvaraRadera