Ännu en grym jaktdag till ända och lilldraken har gått med som sidekick hela dagen. Nästa helg gör vi ett försök och ser om hon kan få fart på dom själv. Peanut power!
lördag 10 november 2012
måndag 5 november 2012
Det blev faktiskt utomskärsfiske hela dagen igår då vädret var betydligt bättre och mr.hankys mage hade funnit inre lugn igen. Det blev några gäddor där ingen var riktigt stor tyvärr och gurkorna lyckades med knapp mätbar marginal (typ mindre än ett halvkilo) dra den största av de vi fick. Inga prickiga ville visa sig men det ska bli fler turer framöver och suget har ju inte minskat direkt.
En riktigt dunderhelg med gubbsen där snacket i stugan som vanligt är i en klass för sig. Endast högst relevanta ting som miljöfrågor (framförallt utsläppsfrågor) och värdspolitik har diskuteras och även om sömnen har varit knapp så känner jag att batterierna är påfyllda.
Nu måste bara nästa drabbning planeras och förmodligen blir det en jaktresa eller ett havsfiskesjöslag då gurkorna har haft fördel av sina specialgrenar dom sista två resorna och vi i Peanuts inte har haft hjälp av vår Captain M. Någon rättvisa får det ju vara här i värden.
Här skulle det även legat några bilder på mr.hanky från i lördags men jag var så fascinerad av färgerna han lyckades häva ur sig på sjön så jag glömde helt bort att ta fram kameran.
Peanut Power!

En riktigt dunderhelg med gubbsen där snacket i stugan som vanligt är i en klass för sig. Endast högst relevanta ting som miljöfrågor (framförallt utsläppsfrågor) och värdspolitik har diskuteras och även om sömnen har varit knapp så känner jag att batterierna är påfyllda.
Nu måste bara nästa drabbning planeras och förmodligen blir det en jaktresa eller ett havsfiskesjöslag då gurkorna har haft fördel av sina specialgrenar dom sista två resorna och vi i Peanuts inte har haft hjälp av vår Captain M. Någon rättvisa får det ju vara här i värden.
Här skulle det även legat några bilder på mr.hanky från i lördags men jag var så fascinerad av färgerna han lyckades häva ur sig på sjön så jag glömde helt bort att ta fram kameran.
Peanut Power!
söndag 4 november 2012
lördag 3 november 2012
fredag 2 november 2012
Nu är det nära!
I eftermiddag drar jag&B2 mot Åmål och Örnäs för uppladdning inför helgens batalj. B1 försökte i smyg planera att smita redan vid lunch och ensam tjuvträna idag men som tur var kunde mr.hanky följa efter och se till så att inget fuffens försiggår. B2 som är dåligt känd utanför kommungränsen har haft stora problem med hur han skall ta sig hela vägen till dalsland så han får åka med mig om han nu är färdigpackad när jag kommer. Kan kanske vara läge för B1 att ringa in en reservgurka ifall jag blir tvungen att åka ensam upp.
Att hitta rätt fiskegrejer i ett hus fullt av flyttkartonger var verkligen inte lätt och jag hoppas att dom viktigaste betena är med. Hittade i alla fall några "team peanuts special" som är en djävulskt bra wobbler till lax så vi får hoppas att vinden är dräglig så vi kommer ut även med drakbåten. Annars blir det till att nöta på gäddorna och se om mr.hankys superbeten kan matcha gurkornas arsenal, dom har ju inte vett på att köpa något annat än predatorgrejer så dom har ju det mesta. Kan ev. bli läge att konfiskera ett par beten ikväll när dom har somnat in.
Återkommer med live-rapport i eftermiddag. Peanut Power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)