fredag 2 november 2012

Nu är det nära!

I eftermiddag drar jag&B2 mot Åmål och Örnäs för uppladdning inför helgens batalj. B1 försökte i smyg planera att smita redan vid lunch och ensam  tjuvträna idag men som tur var kunde mr.hanky följa efter och se till så att inget fuffens försiggår. B2 som är dåligt känd utanför kommungränsen har haft stora problem med hur han skall ta sig hela vägen till dalsland så han får åka med mig om han nu är färdigpackad när jag kommer. Kan kanske vara läge för B1 att ringa in en reservgurka ifall jag blir tvungen att åka ensam upp.
Att hitta rätt fiskegrejer i ett hus fullt av flyttkartonger var verkligen inte lätt och jag hoppas att dom viktigaste betena är med. Hittade i alla fall några "team peanuts special" som är en djävulskt bra wobbler till lax så vi får hoppas att vinden är dräglig så vi kommer ut även med drakbåten. Annars blir det till att nöta på gäddorna och se om mr.hankys superbeten kan matcha gurkornas arsenal, dom har ju inte vett på att köpa något annat än predatorgrejer så dom har ju det mesta. Kan ev. bli läge att konfiskera ett par beten ikväll när dom har somnat in. 
Återkommer med live-rapport i eftermiddag. Peanut Power!

1 kommentar:

  1. Oehörttacksam att man får hjälp att ta sig utanför kommungränsen. Är man hemmakär så är man. Dock sitter det kombinationslås på våra betesaskar och dom är spejade svarta så innehållet ej kan avslöjas, så där kommer ni gå bet. /B2

    SvaraRadera