torsdag 22 december 2011

Ismetestället "kanalen" gör entré på marknaden

Nu har jag efter många om och men fått färdigt det första exemplaret av mina nya ismeteställ.
Har lurat länge på materialval och utformning för att att det inte ska ta för mycket plats, väga för mycket och inte vara allt för krånglig att montera ute på isen.
Resultatet blev denna ganska simpla konstruktion tillverkad av kabelkanal (sponsrad av elektrikern)
Tog en 50mm kabelkanal och kapade upp i lämpliga längder och skruvade på ett par gångjärn och sågade ut spår för spö och lina.

Framsidan på kabelkanalen tog jag bort på ändbitarna och i spåret satte jag vippan och stöttade upp med ett par buntband.

Platsmässigt blev jag ganska nöjd då den inte blev längre eller högre än att jag ska få plats med fem-sex stycken i ytterfacket på nya spöväskan till ismetespöna (får tacka B2 för tipset om spöväskan ;-))


Var helt inne på att sätta tvärstag för att få det mer stabilt men jag blev skapligt nöjd utan så jag får testa ute på isen om det skulle behövas. Är ju lätt att borra två hål och trä igenom en rundstav eller liknande om det behövs. Har ju bara provat hemma på golvet och behöver ju som sagt få prova den ute på isen innan jag kan vara säker på att det blir bra men känslan är att det ska funka. Kom gärna med kommentarer och tips för än så länge är det bara på teststadiet och alla ändringar till det bättre tas tacksamt emot.
Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar