måndag 9 maj 2011

Aktiv vila?

Efter att ha kommit mig hem igår med ett knä stort som en handboll så fick det bli några timmars  vila och preparering med lite voltarensmörja. Fick även klämt en pilsner och sett på fotbollen (lsk-öster) innan jag konstaterade att jag nog borde sitta still. Väl hemma i soffan fick jag ringt till B2 som säger sig ha utbildning på det där med trasiga leder och muskler för lite rådfrågning. Han rekommenderade aktiv vila så efter jobbet idag fick jag lov att testa detta. Efter att jag vaknade upp i soffan efter 1,5 timme med mycket aktiv vila så konstaterade jag att knät hade stelnat till som bara fan så jag får nog ta och syna hans slutbetyg lite vid tillfälle. Fick haltat mig ut på en promenad så skiten leade upp sig lite och när jag kom hem fick jag fort som fan fått av mig strumpan på högerfoten så jag slipper ha den på mig i natt.
Får väl hoppas att det ger med sig snart så att man kan komma sig ut med flytringen igen för fiskesuget blir ju inte mindre när man ser Ljungskileviken ligga som en spegel från balkongen och solen skiner som aldrig förr. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar