fredag 26 augusti 2011

Sen uppdatering.

Bloggen krånglade förra veckan men det blev ett kvällspass på råbock den 17:e, dagen innan jag och draken drog till Kreta. Egentligen hade jag tänkt hålla mig tills vi kom hem men det gick bara inte. Tur var väl det när jag efter ca tre timmar med samma råbock framför mig fick ett läge och succén ett faktum. Bara att tacka jägmästarn för att jag fick chansen. Var dock jävligt nära att det hela slutade i praktfjasko då jag höll på att söla väck förlovningsbojan efter att ha tagit ur bocken. Blodig som fan om händerna drar jag dom i det regnvåta gräset några gånger och sen skakar dom (ganska kraftigt) för att få dom skapligt torra. Mitt i skakningarna hör jag ett "plopp" och tänker att det inte ska låta "plopp" när man gör så. Bojan hade glidigt av och helt iskall konstaterar jag att bojan ligger i gräset på ett gärde och mörkret börjar närma sig. Efter att ha repat av en kvadratmeter tar jag upp telefonen för att ringa in draken för att hjälpa till att leta, dom brukar ju ha näsa och falköga för blingbling. Som tur är får jag syn på ringen precis när jag ska trycka ring och ännu en gång förstår man hur han som myntade ordspråket "väck inte den drake som sover" tänkte.
Nu har vi som sagt varit nere på Kreta och jobbat upp lite bränna och man har lagt på sig några extra pannor inför vinter så att man slipper frysa.
Får se vad denna helgen har att erbjuda. Den stora frågan är ju om man ska fiska eller jaga, får ringa runt och kolla av läget innan jag bestämmer mig.
Peanut power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar