söndag 3 januari 2010

Julskinka och baginbox.

Vaknade alldeles för sent för att det skulle vara värt att dra ut på fiske då eftermiddagen skall vigas åt släktkalas (drakens morbror fyller 40). Istället fick det bli en frukost i lugnan ro och tro det eller ej så började suget efter att tukta kroppen infinna sig. Sagt och gjort så fick det bli en promenad upp till gymet och väl där så var det nästan folktomt, precis som jag vill ha det. Inga virraiga panschisar som yrar omkring och är ivägen. Dagen till ära så hade jag tagit med mig lurarna till mobilen så det blev Linkinpark för full volym. Rätt vad de var så hade hela gymet blivit invaderat av gamla vilddrakar (40+) iklädda tights och solglasögon i håret. Hysteriskt flängande mellan roddmaskiner, hantlar och bröstmaskiner med ångesten lysande i ögonen för helgernas synder av för mycket julskinka och baginbox. Tur att man har både stoneface och hawkeye så att man kan fokusera på det man ska och inte bryta ihop i ett skrattanfall på golvet.
Årets första träningspass är avklarat och jag känner mig förmodligen nöjdare än dessa vilddrakar som borde inse att tights visar mer än det döljer av det överskott som fastnat, hehe.
Nu ryter draken att vi måste röra på oss och jag är inte sen då jag vet att det vankas smörgåstårta.
Peanut Power.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar