fredag 31 december 2010
Fick bli lite nyårsskjutning med Alex och resten av hemvärnsmaffian inne på skjutbanan som avslutning på året. Gick betydligt bättre än väntat med tanke på att jag inte har tränat sen i augusti och att det var minusgrader, och har man inga smällare så får man ju elda på lite med gamla bettan istället. Nu får hon nog stå i vapenskåpet några månader så kan man fokusera på fiske framöver. Får passa på att önska alla ett gott nytt år så kommer det nog lite nya inlägg nästa år. Peanut Power!
söndag 26 december 2010
Det blev allt några sillar idag med men inte riktigt lika bra fart som på julafton. Fick mer tröga upp dom men påsen blev allt full idag med. Då B2 var tvungen att sticka lite tidigare så tog jag mig en promenad hem och på vägen blev jag vid flera tillfällen tillfrågad hur det hade gått och fick även höra av två olika personer att var "några" som hade fått hundra sillar var på julafton. Var tvungen att kolla i fryssen när jag kom hem att mina sillar hade klonat sig under natten vilket dom inte hade och jag tror knappast att mr.hankys har det heller. Nu finns ju möjligheten att det var någon ute efter oss på julafton men det är nog tveksamt då jag inte såg någon ute när jag åkte hemifrån vid halv två. Lite småroligt men det visar ju också att man inte riktigt kan lite på gubbarna utanför konsum för snacka om skarvning, 75 sillar har blivit 200 på 1,5 dygn. Nu blir det jobb några dagar så får det bli fiske till helgen igen, förhoppningsvis blir det gäddmete. Peanut Power!
fredag 24 december 2010
God Jul!
Så var man inne i värmen igen och några av sillarna ligger i påsar i frysen och resten i hinken ute på balkongen, skiljer bara 4 grader så dom klarar sig nog fint tills dom skall användas (orka inte ta hand om alla idag). Fick 43 stycken på ett par timmar och kl. 11 dog av så då fick det vara bra. Mr.hanky som också var med fick 32 så han var också nöjd och jag måste säga att det är jäkligt smidigt när sillarna är styckfrysta redan innan man kommer hem. Är väl en av få fördelar med att fiska i minus 14 och snålblåst så för er som ska prova imorgon kan jag rekommendera dubbla långkalsonger och ett par varma vantar. Isen var mellan 10-15 cm för den som lurar på det. Får se vad det blir imorgon men det lutar åt artfiske i Gullmaren då gäddfisket "får ligga på is" ett tag tills det blir lite varmare. God jul på er och Peanut Power!
torsdag 23 december 2010
Uppladdning.
Har finbesök i form av ingenjören, elektrikern och mr.hanky som är här och käkar lite jansson&julskinka och lite passande dryck som har blivigt lite av en tradition dagen innan julafton. Imorgon blir det sillfiske på hemmaplan för mig och mr.hanky på förmiddagen och passande nog är det gångavstånd hemifrån så nu blir det snart en efter maten grogg. Återkommer med resultat imorgon. Peanut Power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)