söndag 26 december 2010

Det blev allt några sillar idag med men inte riktigt lika bra  fart som på julafton. Fick mer tröga upp dom men påsen blev allt full idag med. Då B2 var tvungen att sticka lite tidigare så tog jag mig en promenad hem och på vägen blev jag vid flera tillfällen tillfrågad hur det hade gått och fick även höra av två olika personer att var "några" som hade fått hundra sillar var på julafton. Var tvungen att kolla i fryssen när jag kom hem att mina sillar hade klonat sig under natten vilket dom inte hade och jag tror knappast att mr.hankys har det heller. Nu finns ju möjligheten att det var någon ute efter oss på julafton men det är nog tveksamt då jag inte såg någon ute när jag åkte hemifrån vid halv två. Lite småroligt men det visar ju också att man inte riktigt kan lite på gubbarna utanför konsum för snacka om skarvning, 75 sillar har blivit 200 på 1,5 dygn. Nu blir det jobb några dagar så får det bli fiske till helgen igen, förhoppningsvis blir det gäddmete. Peanut Power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar