Det är inte varje morgon (som tur är) som man är uppe och har gjort färdigt allt 05:15 men idag ska vi ta dom tidigt och stora rovfiskar är målet. Skäggia farbrorn och hela hans klan kommer med ut och det har utlovats färskt agn och mycket skitprat så dagen kan ju inte bli annat än grym. Peanut power!
söndag 10 mars 2013
fredag 8 mars 2013
Lockjakt på räv!
måndag 4 mars 2013
söndag 3 mars 2013
lördag 2 mars 2013
Förberedelser!
Tanken jag haft hela veckan var att fiska vitling modell XXL idag men efter ett redigt maratonpass på jobbet igår och halvtaskig is där jag ville fiska så blev valet istället en sovmorgon och allmän roddning på hemmaplan. Lilldraken som alltid går upp med mig på morgonen i vanliga fall tyckte att halv sju var en bra tid att gå upp på och så blev det med den sovmorgonen. Stressade i alla fall inte och vid halv tio blev det en promenad och sen lite justeringar på drakbåten som nu är väldigt nära perfektion inför vårens olika fisken. Bara ett fäste som skall inhandlas på biltema så kan ishelvetet försvinna för gott vilket ser väldigt lovande ut med halv storm ute nu. Efter lite planering ihop med skäggiga farbrorn så blir det imorgon en första och förhoppningsvis enda ismetetur efter gädda och platsen vi ska till har levererat 12+ på isen förut så det känns jävligt kul. Spöna är roddade och klara och med ungefär nittionio turer i rad med resultatet stolpe ut så kanske det kan vara dags att ha lite flyt. Ska bara överleva bad i badtunna hos mastodontfilmsmats ikväll så håll koll på bloggen under morgondagen. Peanut power!
