tisdag 10 maj 2011

Fick haltat mig ut på lite dropshotfiske med B2, får se om det blir något. Peanut power!

måndag 9 maj 2011

Aktiv vila?

Efter att ha kommit mig hem igår med ett knä stort som en handboll så fick det bli några timmars  vila och preparering med lite voltarensmörja. Fick även klämt en pilsner och sett på fotbollen (lsk-öster) innan jag konstaterade att jag nog borde sitta still. Väl hemma i soffan fick jag ringt till B2 som säger sig ha utbildning på det där med trasiga leder och muskler för lite rådfrågning. Han rekommenderade aktiv vila så efter jobbet idag fick jag lov att testa detta. Efter att jag vaknade upp i soffan efter 1,5 timme med mycket aktiv vila så konstaterade jag att knät hade stelnat till som bara fan så jag får nog ta och syna hans slutbetyg lite vid tillfälle. Fick haltat mig ut på en promenad så skiten leade upp sig lite och när jag kom hem fick jag fort som fan fått av mig strumpan på högerfoten så jag slipper ha den på mig i natt.
Får väl hoppas att det ger med sig snart så att man kan komma sig ut med flytringen igen för fiskesuget blir ju inte mindre när man ser Ljungskileviken ligga som en spegel från balkongen och solen skiner som aldrig förr. Peanut Power!

lördag 7 maj 2011

Har varit dåligt med fiske det senaste pga att jag har fixat en svensexa åt elektrikern. Nu är vi alla i fin form och jag haltar som fan efter en crossolycka. Får se imorgon hur det slutar. Peanut power!

torsdag 5 maj 2011

Slut för idag.

Det blev fyra små karpar och en båge idag. Hade ingen kontakt med dom stora men vi kunde inte fiska överallt då det låg kanadagäss på ägg på ena sidan sjön och vi inte ville störa dom. Sen var det inte många grader i vattnet heller så det får nog bli till att vänta ett par veckor till innan vi försöker igen. Peanut Power!

Hann inte mer än att lägga i igen så kom dagens första karp. En baby men ändå en karp. Peanut power!

Ingen karp ännu men dagens första fisk blev en regnbåge på 1820g och helt felfria fenor. Peanut power!

Nu är jag och mr.hanky i min specialsjö och metar karp. Får se om det blir någon. Peanut power!