torsdag 27 maj 2010

Bra sutarfiske idag.


Hade riktigt underhållande sutarfiske ikväll. Mr.hanky skulle också varit med men fick bilproblem vilket resulterade i att jag inte hade någon håv till mitt håvskaft men jag körde ändå. Mäskade upp på platsen och det tog bara en kvart så började det bubbla i bollarna. Fick en på ca 2,5 och kommer på när jag skall ta fram vågen att jag lånade ut den till Captain Morgan i förrgår och inte stoppat ner den andra i väskan. Fick fyra till i 2kilos klassen och tappade två under 2,5 timmars fiske och det bubblade konstant på mäskplatsen. Fick slänga ut det sista mäsket reda efter 1,5 timme så när sutarna hade gjort rent hus drog dom och jag gjorde det samma. Trevligt fiske och det var nästan så att man inte märkte av alla jävla knott som kröp omkring i ansiktet och i håret. Bilderna blev så där idag, försökte få en bra bild på alla sutarbubblor men det sket sig och utan vare sig håv eller kamerahjälp så fick det bli en nödbild på en sutare i vattenbrynet för att inte skada den mer än nödvändigt. Nu kallar draken på mig så det är väl bäst att lyda. Peanut Power!

tisdag 25 maj 2010

Örekilspremiären avklarad.

Så var premiärpasset och det först bompasset avklarat. Drömmen och suget efter en majlax får hänga med ett tag till. Vädret var lite för bra för min smak men jag fick åtminstone se två laxar men ingen av dom ville ta på vare sig fluga eller spinn. Det blir säkert fler turer och fisk finns det ju uppenbarligen i hela älven då Kenneth P lurade en 6+ uppe på A-sträckan. Får väl se om man hinner med ett pass till innan juni, helt omöjligt är det ju inte. Ska försöka hinna med ett kvällspass efter sutare på torsdag och så kanske man kan få kommit sig ut på havet till söndag om vädret tillåter. I värsta fall så får det bli en tur innomskärs då vi fick lagt i farsans båt igårkväll (får passa på att tacka Captain Morgan för hjälpen). Fick även beställt lite nya vertikaljiggar ifrån Olssons Fiske idag trotts helgens nederlag då fisket faktiskt gav mersmak. Sen var det även en liten fågel som viskade i mitt öra att fireball-huvudena fungerar till en del andra skojiga arter så man får väl ta och smyga ut i flytringen och prova någon dag. Peanut Power!

söndag 23 maj 2010

Dagsrapport.

Riktigt uselt fiske med endast en gös och två gäddor på hela dagen. Nu blir det till att ladda om batterierna tills imorgon då det är dax för årets första pass i örekil.

Vertikalfiske idag.

Idag blir det vertikalfiske efter gös med mr.hanky. Ska bli riktigt kul då detta blir första vertikalpasset för mig och mr.hanky som har lite mer rutin sk få lära ut alla sina fulknep. Gårdagens abborrfiske slutade med endast en abborrre och fyra kilosbraxar och en svidande solbränna, men vad gör väl det när LSK-IFK Norrköping slutade 2-1. Tror nog fan att killarna hade käkat lite extra jordnötter för det var riktigt bra spel igår. Bilder på dagens fångst kommer ikväll. Peanut Power

lördag 22 maj 2010

Abborrfiske och veckosumering.

Har varit lite dålig med att uppdatera blogggen i veckan men det har varit fullt upp varje j_vla dag. Tre pass på sutare har man i alla fall hunnit med och det börjar bli bra. Inga monser än men den på bilden knep jag i måndags och den vägde 2620g. Sen har man ju hunnit med och gå på fotboll också, måste nämnas då LSK slog Djurgården med 2-0, en skön och för en gångs skull rättvis seger. Förhoppningsvis blir det en ny mot Norrköping idag men det vet man aldrig. Innan matchen skall jag försöka mig på lite sink&draw på abborre och så blir det säkerligen ett sutarpass ikväll efter fotbollen, det gäller ju att utnyttja dom få timmar man inte måste vara på jobbet. Nu är det dax att slänga på sig rustningen och väcka draken för att se om hon skall med eller inte.
Peanut Power

måndag 10 maj 2010

Gårdagens resultat

Det började trögt med endast en mindre brax efter ett par timmar (vi var ute redan vid 2-tiden) för mr.hanky men vid tio-tiden började det nappa på riktigt och den första braxen för min del vägde 2520 gram och det räckte precis för att lyfta mitt ganska svaga pb med hela 20 gram. En liten stund senare får jag krokat på en fisk som verkligen var helvild men det visade sig efter en stund att det var en brax på 2500g gram krokad rätt i ryggfenan. Inga monster denna kväll och vi fick ge oss vid halv 12 trotts att det nappade då man var tvungen att jobba idag. Peanut Power

söndag 9 maj 2010

Årets första metepass


Det blev ett metepass med mr.hanky i en ny sjö igår och siktet var inställt på stor sarv och ål efter ett hett tips från våran meteguru. Någon ål blev det inte men jag fick en riktigt urstark gädda på 6,1kg. Vi fick även några sarvar men ingen av någon betydande storlek. Vi fick även en hel del mört, löja, björkna och ett 10-tal sutare. Ingen av någon imponerande storlek men det ger i alla fall lite hopp inför kvällens satsning på storbraxen i en sjö som vi var och röjde och mäskade i igår.