torsdag 27 maj 2010
Bra sutarfiske idag.
tisdag 25 maj 2010
Örekilspremiären avklarad.
Så var premiärpasset och det först bompasset avklarat. Drömmen och suget efter en majlax får hänga med ett tag till. Vädret var lite för bra för min smak men jag fick åtminstone se två laxar men ingen av dom ville ta på vare sig fluga eller spinn. Det blir säkert fler turer och fisk finns det ju uppenbarligen i hela älven då Kenneth P lurade en 6+ uppe på A-sträckan. Får väl se om man hinner med ett pass till innan juni, helt omöjligt är det ju inte. Ska försöka hinna med ett kvällspass efter sutare på torsdag och så kanske man kan få kommit sig ut på havet till söndag om vädret tillåter. I värsta fall så får det bli en tur innomskärs då vi fick lagt i farsans båt igårkväll (får passa på att tacka Captain Morgan för hjälpen). Fick även beställt lite nya vertikaljiggar ifrån Olssons Fiske idag trotts helgens nederlag då fisket faktiskt gav mersmak. Sen var det även en liten fågel som viskade i mitt öra att fireball-huvudena fungerar till en del andra skojiga arter så man får väl ta och smyga ut i flytringen och prova någon dag. Peanut Power!
söndag 23 maj 2010
Dagsrapport.
Vertikalfiske idag.
Idag blir det vertikalfiske efter gös med mr.hanky. Ska bli riktigt kul då detta blir första vertikalpasset för mig och mr.hanky som har lite mer rutin sk få lära ut alla sina fulknep. Gårdagens abborrfiske slutade med endast en abborrre och fyra kilosbraxar och en svidande solbränna, men vad gör väl det när LSK-IFK Norrköping slutade 2-1. Tror nog fan att killarna hade käkat lite extra jordnötter för det var riktigt bra spel igår. Bilder på dagens fångst kommer ikväll. Peanut Power
lördag 22 maj 2010
Abborrfiske och veckosumering.
Peanut Power
måndag 10 maj 2010
Gårdagens resultat
söndag 9 maj 2010
Årets första metepass
Det blev ett metepass med mr.hanky i en ny sjö igår och siktet var inställt på stor sarv och ål efter ett hett tips från våran meteguru. Någon ål blev det inte men jag fick en riktigt urstark gädda på 6,1kg. Vi fick även några sarvar men ingen av någon betydande storlek. Vi fick även en hel del mört, löja, björkna och ett 10-tal sutare. Ingen av någon imponerande storlek men det ger i alla fall lite hopp inför kvällens satsning på storbraxen i en sjö som vi var och röjde och mäskade i igår.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)