måndag 9 juli 2018

Avslappnat fiske!

Det blev en riktigt skön semestertur fast ingen av oss har semester. Mitt hemmavattnen på gös och skäggets första besök i sjön gav förutsättningar för att visa vart skåpet skulle stå(det gick sådär). Satte i min favorit-wobler och hann väl köra hundra meter så satt det en tvåkilos gös. Perfekt start tänkte jag för mig själv, det här blir bra. Sen var det trögt med endast en fyskämsare till skägget på några timmar. Klev på en bättre fisk på min andra favorit-wobler men den klev av igen efter en liten stund och känslan var att det var gädda. Sen körde vi tills jag tröttnade och jag satte kurs mot hamnen. Ungefär halvvägs hem klev det på en sjukilos gädda på skäggets spö och strax efter det fick jag en gös på tre i samma område. Körde en repa till och skägget kunde ta dagens största gös på 3,7 på mitt andraspö som vi delade på. Varsin fin matfisk med hem och avslappnat fiske i goväder, perfekt avslutning på helgen. Peanut power!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar