söndag 23 juni 2013

Seriösa tillverkare!

Jag brukar inte skriva om beten och leverantörer i vanliga fall men det härtycker jag är värt att nämna.
För ett tag sen hittade jag min gamla favoritwobbler Jensen Lax i en ny tappning. Enda synbara ändring var att skeden som förut var gjord i metall numera var av plast. Köpte fyra stycken och började använda dom. Den första gick sönder då skeden gick av efter 90 minuter och jag tänkte att det var ju skit. Satte på nästa som höll i knappt en halvtimme och nu började jag misstänka att det var en dålig kopia jag fått tag i. Samma sak hände med dom andra två och sur som fan över att min nyfunna favorit inte funkade gick jag hem och mailade tillverkaren om mitt problem och undrade om dom haft fler klagomål eller problem med någon tillverkningsbatch och om det var lönt att köpa några nya. Hade ju inte direkt räknat med något svar så när det en timme senare plingade till i inkorgen där svaret var att dom inte upplevt några problem och att en av killarna skulle testfiska några wobbler under helgen (detta var fredag) och återkomma. Säkert tänkte jag men var ändå lite imponerad av att ha fått svar med namn och telefon-nr. På måndag förmiddag fick jag svar och dom hade testat dom och medvetet dragit dom i botten utan att gå sönder. Inte nog med att dom återkoplade med svar så skickade dom sex nya (hade ju bara köpt fyra) vilket jag tycker var jäkligt schyst. Ska också tillägga att jag inte bett om att få några nya vid något tillfälle. Det imponerar stort på mig när en leverantör tar problem på allvar (stora som små) och det ska dom ha en eloge för. Hatten av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar