måndag 12 mars 2012

Lite blandat från veckan

Blev en heldag efter de stora gäddorna igår med klent resultat (in i helvetes jävla karatedåligt resultat). Körde ihop med mr.hanky och vi testade nog allt utom mete men utan framgång, inte ett hugg på hela dagen. Mr.hanky körde även lördagen ihop eller emot gurkorna beroende på hur man ser det med samma härliga resultat. Bara att konstatera att dom inte riktigt har kommit in för stundande lek ännu.
Fick ju äntligen åkt upp till Captain Morgan och fått på dekalerna på båten förra helgen och jag måste säga att jag blev nöjd även om jag lyckades med att få på dom lite snett.
Draken hemma blev rörd till tårar vilket är fullt naturligt när man får en sådan fin farkost uppnämnd efter sig. Hämtade den i lördags så nu står den på hemmaplan redo för vårfisket och jag kan konstatera efter gårdagen att flyter gör den fortfarande och motorn funkar den med.
Har varit iväg på väskdängarkursen större delar av förra veckan och eftersom jag knäcker fett på denna kurs (självinsikt, förmodligen inte) så ändrades datumen för finalen med en vecka vilket gör att dom inte behöver flytta på PNC för min skull. Riktigt jävla kul att jag kan vara med och nu får ju helt plötsligt vårens fiske ännu mer betydelse än att bara knäcka slätvaren. Sjukt taggad är jag så det ska bli riktigt spännande dom närmaste månaderna. Peanut Power!

PS. Den som har gjort rättstavningprogrammet till blogger borde få sparken, får stavfel på bland annat mete men inte karatedåligt. DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar