söndag 14 juni 2015

Tro det eller ej men idag skall det faktiskt bli lite hederligt laxfiske under eftermiddagen. Efter att att ha överlevt två namngivningskalas för lilleman och med en träningsvärk från helvetet efter att ha blivit plågad på arbetstid av en kändis-PT från Värmland som hade någon sadistisk böjelse för rövträning så får det bli sittfiske i båt. 
Metegurun har bokat in oss och han var och tjuvtränade igår med en 8+ fisk med hem som resultat så idag räknar jag med att han tittar på medans jag drar den första. Peanut Power!

måndag 8 juni 2015

Sent och lite oinspirerat!

Var ju med gubbsen i IGS på PNC i år. Vi träningsfiskade i Gullmarn på fredagen och fisket var rent ut sagt jävligt trögt. Vinden ställde ju in alla planer på något utomskärsfiske så det var bara att köra våran ursprungsplan att fiska på det vi kan bäst även om det var trögt. Lördagens fiske gav bara tre arter där en hyfsad berggylta var det enda vi var nöjda med. Plattfiskarna var otroligt tröga och en enda sandskädda fick vi lurat upp och vi gick helt bet på både paddtorsken och skrubban. När vi sen tappade en skaplig simpa vid båtkanten kändes det som att det helt enkelt inte var vår dag. Poängen upp till pallplats var inte så höga så vi chansade lite och körde mycket öring och simpa på söndagen för att få höga poäng och lite körtid på båten. Chansningen gick kraftigt åt helvete och det enda positiva med söndagen var att vi hittade ett nytt område för sandskädda/skrubba för framtida tävlingar. Bara att bryta ihop och komma igen.
Annars var tävlingen som vanligt en trevlig tillställning med många goa gubbar att tjöta med och Nicklas enorma Piggvar var grymt inspirerande för framtida fisken.
Peanut Power!

söndag 3 maj 2015

Det går åt rätt håll, 3110g och 56cm som kvällens första fisk. Nya vadarna leverera och håller tätt. Peanut power!

fredag 1 maj 2015

Fick bli ett litet kvällspass igen och äntligen blev det lite utdelning. Ingen tunga och ingen monstervar men nollan är spräckt, 1790g och 45cm så det får vara godkänt. Hade nog kört en stund till om inte vadarna hade läckt men jag kunde vrida ur kallingarna på parkeringen och frös som fan så nu blir det inköp av nya vadare innan nästa pass. Peanut power!

onsdag 29 april 2015

Efter att banken gett mig ett lån med den låga räntan av 13% och en avbetalningsplan på 27 år kunde jag idag köpa loss denna skönhet och har nu en otroligt giftig stalkerbåt till diverse skygga arter. Oanade möjligheter till spektakulära fångster har frigjorts så nu är bara frågan vad denna skönhet ska heta. Får suga på det ett tag. Peanut power!

onsdag 22 april 2015

Så var det dags för ett pass igen. Tanken är att skäggiga farbrorn ska med om han hittar fram efter min kryptiska vägbeskrivning. Peanut power!

lördag 11 april 2015

Efter en grym förmiddag med fem fisk i båten och längsta fisk på 104 kunde vi fiska avslappnat och med självförtroende efter lunch. Vi landa 11 fisk och fick ihop 464 cm på toppfem fiskarna. Mr hanky rattade båten som verkligen levererar nu och jag hade verkligen flytet med mig och landade åtta av åtta drillade idag. Min 104:a höll även under eftermiddagen och blev tävlingens längsta. Stort tack till arrangörer och övriga team. Dagens avslutning blev också ganska bra när vi fick åka ut och rädda gurkorna som fick soppatorsk mitt ute på vänern.  Peanut power!