torsdag 1 januari 2015

Året börja skapligt för min del. Peanut power!

lördag 27 december 2014

Mr.Hanky har haft fiskefest med hela teamet, gurkor och ett gäng hangarounds. Mycket kvalitativ skitsnack har diskuterats och en hel del dålig dryck har konsumerats. Captain morgan blev lite sjösjuk på hemvägen men somna ganska snabbt. Peanut power!

fredag 5 december 2014

Inte mycket fiskat för min del det senaste men idag är jag ute med kunder på finfiske efter stor regnbåge. Sju upp för min del än så länge och fyra kg på topp. Peanut power!

onsdag 29 oktober 2014

Halloweenstämning i drakborgen!

Fick hem lite special-öl lagom till halloween och en måste man ju testa även om det är några dagar kvar till helgen. Varulvsölen var riktigt bra och kan starkt rekommenderas! Peanut power!

söndag 19 oktober 2014


Så har man överlevt sex dagars älgjakt i rad och idag fick det bli återhämtning och söndagsmiddag hos svärmor. Kan konstatera två saker: Det första är att det  verkligen inte någon brist på älg då vi skjutit fyra och har sett betydligt många fler vilket är lovande för framtiden. Det andra är att mina jaktkläder fortfarande är vattentäta då det regnat en hel del och jävligaste vädret jag varit ute i (någonsin) var i torsdags då mitt  pass blev i ett torn på ett stort hygge där det regnade snett underifrån i 15-20 sekundmeter under dom tre timmarna jag stod där. Trodde allvarligt att tornet skulle blåsa omkull en stund. Nu blir det jobb som vanligt igen och kanske även något kvällspass efter tunga om vädret blir skapligt. Peanut power!

söndag 5 oktober 2014

En bra start på dagen. Tyvärr inte för lilldraken som ligger hemma och vilar efter några hårda dagar i skogen. Peanut power!

måndag 29 september 2014

Förkrossande seger!

Så var årets teamkamp över och vi i team peanuts tog hem en förkrossande seger. Segersiffrorna blev 549 cm mot gurkornas 370,2 cm vilket blir en diff på ganska exakt medellängden av en teammedlem i peanuts efter noggrann uträkning.
Vi fullständigt krossade och förnedrade dom på abborrfisket och samtliga av våra topp fem-fiskar var större än gurkornas största. Gäddfisket var lite jämnare med betoning på lite då vi bara vann med en meter ungefär. Självklart tog vi (jag) största gäddan och vi kan konstatera att segermarginalerna kommer att vara svårslagna för all framtid. Mr.hanky vann det individuella priset för bästa fisk (abborre 900g) och fick med sig hela prisbordet hem.
Jag får passa på att tacka samtliga deltagare för en trevlig (men jävligt blåsig) helg med många trevliga samtal om världspolitik och miljöfrågor. Det i kombo med kulinariska rätter från när och fjärran är oslagbart. Peanut power!