Åter igen fick man bita i det sura även om det för en gångs skull visade sig en hel del fisk. Hem och släppa ut lilldraken innan det händer en olycka. Peanut power!
tisdag 30 juli 2013
fredag 26 juli 2013
Seeeegt!
Sitter på jobbet (är inte allt för mycket att göra) och läser på diverse bloggar om den ena storfångsten efter den andra på 10-gradarn och försöker hitta lite inspiration till fiske som helt har försvunnit för egen del dom sista veckorna. Fick tvingat mig själv till en stunds laxfiske igår kväll utan något resultat men träffade en snubbe som visade upp en ganska cool filmsnutt på mobilen. Det var vandrande havsöringar som efter det häftiga regnandet dom sista dagarna var på väg upp i en liten fåra av vatten i en närliggande bäck. Helt otroligt att dom kommer fram då halva fiskarna var över vattenytan och vi får verkligen hoppas att det regnar lite till i sommar för ett par veckor till med torka så är dom körda.
Får väl se vad det blir för fiske framöver, Gullmarn har ju fått oförtjänt lite tid i år så det kanske är dags att börja nöta lite där. Peanut Power!
söndag 21 juli 2013
lördag 13 juli 2013
torsdag 11 juli 2013
måndag 8 juli 2013
Ingen landad lax under helgen men äntligen börjar det visa sig lite fisk i älven. Fick retat upp en så pass mycket att han/hon var uppe och plaskade ett par gånger men inget hugg. Nu blir det dåligt med fiske för min del en vecka framöver då jobbet tar död på fisketiden måndag-onsdag och pilsnerresa till Åmåls Bluesfestival med några av gubbsen torsdag-söndag. Får ta igen det vid senare tillfälle. Peanut Power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)