måndag 27 maj 2013

Fet gös!

Körde ett kort pass i örekil efter jobbet men det var bara flugmetare att skåda och solen sken så det blev bara ett par timmar.
Pratade med B1 på eftermiddagen och han hade lyckats med bedriften att landa en gös i format XXL under gårdagen och sprängt den magiska tiokilosgränsen med 60 gram, det är respekt! Gå in och kika på gurkbloggen, länken ligger i listan till höger. Peanut power!

söndag 19 maj 2013

Är ute med pnc-teamet och tränar lite. Inget spännande än så länge. Peanut power!

fredag 17 maj 2013

Draksamankomst hemma i borgen gjorde valet lätt för kvällens aktivitet. Kör ett par timmar efter lax med "flugmetan" så får vi se om det blir något. Peanut power!

söndag 12 maj 2013

Det blev ingen fjärsing i blåsten, däremot några torskar. Drog hem vid lunch och lämnade av lilldraken och fortsatte sedan ner och körde på lax ett par timmar utan resultat så nu blir det soffläge och ladda för ny vecka. Peanut power!

Det blev två små lax igår och nu är jag ute och letar fjärsing men med dåligt resultat än så länge. Peanut power! 

lördag 11 maj 2013

Teamet drar ut!

Med kort varsel lyckades vi hitta en lucka i allt blåsande och hela teamet gör ett frest på Vänern och laxtrolling. Vi åker ut om ett par timmar och kör eftermiddag/kväll och ser om det ger något. Mina specialbeten sitter självklart på några av spöna och dom har aldrig svikit förut så förhoppningarna är stora och med den senaste tidens flyt i teamet är kännslan att Captain Morgan kommer att dra på en lax i monsterformat. Peanut power!

Ps. Stort grattis till Mattias i Isola för den jävligt coola fångsten.Ds

torsdag 9 maj 2013

Håll koll på mr.hankys blogg, han har precis knäkt nytt PB på gös. Stort grattis!