Så var man med i klubben, stort tack till skäggiga farbrorn för underbar guidning. Mer info senare! Peanut power!
tisdag 7 maj 2013
Dåligt uppdaterad
Har slarvat lite med bloggandet det sista. Blev ingen piggvar sist jag bloggade och efter det har jag hunnit med ett par kortare pass i Örekil utan någon fisk samt ett nytt piggvarspass igår kväll. Då jag mycket rutinerat värvat in skäggiga farbrorn som ny kollega och efterträdare på min gamla tjänst på jobbet så har vi efter avslutade arbetsdagar kört ett par pass ihop och igår såg vi en skaplig piggvar men tappade bort den lika fort igen. Kör ett nytt pass ikväll och kikfisket från båt är väldigt speciellt men jäkligt spännande så förhoppningarna är stora (framförallt med tanke på att skäggiga farbrorn drog en fyrakilos i förrgår) och nya och gamla platser skall testas. Peanut power!
torsdag 2 maj 2013
Efterjobbetfiske på G!
Då gårdagen ägnades åt diverse trädgårdsarbeten och spårprov så får det kompenseras med lite fiske ikväll. Piggvar står på schemat och nya jaktmarker och metoder skall testas. Återkommer under kvällen med resultat. Peanut power!
lördag 27 april 2013
torsdag 25 april 2013
Så var förleksfisket på gädda över för min del. Dagen var trög och det slutade med sex gäddor totalt och ingen stor. En go dag med bra förutsättningar hjälper inte alla gånger men vi frestade med det mesta och det passade tydligen inte idag så då får dom växa på sig tills nästa gång. Flera av fiskarna idag hade redan lekt så det går nog fort innan det är över helt.
Till helgen blir det inget fiske alls då flytthjälp står på schemat för lördag och utställning för lilldraken på söndag så fiske kan det bli först på onsdag. Får se vad det kan bli. Peanut power!
onsdag 24 april 2013
Torsdagsfiske!
Imorgon blir det en liten paus från jobbet och en heldag på Vänern ihop med B1. Stor gädda står åter igen på schemat och blir det inte allt för blåsigt så är förhållandena näst intill perfekta. Isen som låg över stora delar av lekområdena sist smälte undan när vi åkte hem så det problemet slipper vi och förhoppningsvis så ska dom stå där och vänta när vi kommer ut. B1 var ju ofin nog att klämma en 10+ på söndagen så nu får man se till att klämma ett nytt PB för att vara säker på att gå förbi. En sak är i alla fall säker, B2 kommer sitta på jobbet vara avis.
Peanut power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)