lördag 27 april 2013

Jagar gris med bin bladen ikväll, lite av en chansning men hemma får man ingen. La precis en riktigt jävulsk smygare och funderar på om det är till min för eller nackdel då dom gillar att rulla sig i skit men samtidigt inte gillar människor? Peanut power!

torsdag 25 april 2013

Så var förleksfisket på gädda över för min del. Dagen var trög och det slutade med sex gäddor totalt och ingen stor. En go dag med bra förutsättningar hjälper inte alla gånger men vi frestade med det mesta och det passade tydligen inte idag så då får dom växa på sig tills nästa gång. Flera av fiskarna idag hade redan lekt så det går nog fort innan det är över helt.
Till helgen blir det inget fiske alls då flytthjälp står på schemat för lördag och utställning för lilldraken på söndag så fiske kan det bli först på onsdag. Får se vad det kan bli. Peanut power!

Trögt som tusan än så länge, fyra fisk upp. Platsbyte och lunch borde göra susen. Peanut power!

onsdag 24 april 2013

Torsdagsfiske!

Imorgon blir det en liten paus från jobbet och en heldag på Vänern ihop med B1. Stor gädda står åter igen på schemat och blir det inte allt för blåsigt så är förhållandena näst intill perfekta. Isen som låg över stora delar av lekområdena sist smälte undan när vi åkte hem så det problemet slipper vi och förhoppningsvis så ska dom stå där och vänta när vi kommer ut. B1 var ju ofin nog att klämma en 10+ på söndagen så nu får man se till att klämma ett nytt PB för att vara säker på att gå förbi. En sak är i alla fall säker, B2 kommer sitta på jobbet vara avis.
Peanut power!

lördag 20 april 2013

Nu ger vi oss för idag. 12 fisk upp men oförskämt dålig medelvikt. Peanut power!

Då kör vi! Peanut power!

fredag 19 april 2013

Imorgon smäller det!

Har varit lite kluven till vilket fiske som lockar mest men nu har jag bestämt mig. Gäddfisket känns vrålhett nu när isen äntligen har försvunnit och även om jag vet att det landas piggvarar till höger och vänster innanför Orust så drar jag och mr.hanky och tar dom stora imorgon. Fluga hoppas jag kan vara melodin då båda jag och mr,hanky har nya grejer som behöver fiskas in men det blir heldag så det hinns nog med att testa en hel del nya och gamla prylar. Frågan är bara om mr.hanky äntligen ska få pressat det berömda tiokilosgränsen och målet är som vanligt ett as över 13. Den som lever får se, drakbåten är då redo. Peanut Power!