onsdag 27 februari 2013
Kors i taket!
Efter några pass på isen så börjar suget efter öppet vatten att komma och för en gångs skull så är jag före i planeringen för vårfisket. Motorn lämnades i på service i förra veckan och nu står den hemma och blänker med smörjda leder och justerad tomgång för optimal trollingfart. Satan i gatan va sugen jag är på lite gäddtrolling och piggvarsfiske, ska bli så jävla gött å komma ut med drakbåten igen!
Var ute vid grundsund igår och där fanns inte en isfläck att se så långt ögat kunde nå så ett redigt lågtryck nu så ska det väl snart bli som vanligt igen även inomskärs. Isfiske i all ära men öppet vatten är ändå det som gäller. Får väl i värsta fall köra några stöd-pass på rocka och gädda framöver om inte isen vill ge sig snart. Peanut power!
söndag 24 februari 2013
fredag 22 februari 2013
All in!
I helgen får det bli all in på rocka. Planen är ju självklart att göra en "marran" och bända en innan frukost imorgon men i värsta fall så blir det två heldagar på isen. Några timmars sömn och tidig start imorgon är det som gäller så over and out. Peanut power!
onsdag 20 februari 2013
Det blev som sagt ingen rocka för vare sig mig eller Magnus från Isola idag men det blev i alla fall en riktigt trevlig dag på isen och en laddning med vitlingfil'e och ett knippe sillar med hem för framtida fisken. Skadad som man är så växer ju bara suget efter att köra fler pass så lördag-söndag ligger bra till för fortsatt nötning. Peanut power!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)