onsdag 27 februari 2013

Kors i taket!

Efter några pass på isen så börjar suget efter öppet vatten att komma och för en gångs skull så är jag före i planeringen för vårfisket. Motorn lämnades i på service i förra veckan och nu står den hemma och blänker med smörjda leder och justerad tomgång för optimal trollingfart. Satan i gatan va sugen jag är på lite gäddtrolling och piggvarsfiske, ska bli så jävla gött å komma ut med drakbåten igen! 
Var ute vid grundsund igår och där fanns inte en isfläck att se så långt ögat kunde nå så ett redigt lågtryck nu så ska det väl snart bli som vanligt igen även inomskärs. Isfiske i all ära men öppet vatten är ändå det som gäller. Får väl i värsta fall köra några stöd-pass på rocka och gädda framöver om inte isen vill ge sig snart. Peanut power!

söndag 24 februari 2013

Ännu ett bompass efter rocka och med magen full av stekt vitling så är koman total. Ny tag en annan dag. Peanut power!

lördag 23 februari 2013

Slut för idag, ingen rocka för min del så nya tag imorgon. Peanut power!

Då kör vi! Peanut power!

fredag 22 februari 2013

All in!

I helgen får det bli all in på rocka. Planen är ju självklart att göra en "marran" och bända en innan frukost imorgon men i värsta fall så blir det två heldagar på isen. Några timmars sömn och tidig start imorgon är det som gäller så over and out. Peanut power!

onsdag 20 februari 2013

Det blev som sagt ingen rocka för vare sig mig eller Magnus från Isola idag men det blev i alla fall en riktigt trevlig dag på isen och en laddning med vitlingfil'e och ett knippe sillar med hem för framtida fisken. Skadad som man är så växer ju bara suget efter att köra fler pass så lördag-söndag ligger bra till för fortsatt nötning. Peanut power!

Ännu ett svidande nederlag. Nya tag till helgen. Peanut power!